Search Results - VWVortex
Username or Email Address
Do you already have an account?
Forgot your password?
  • Log in or Sign up

    VWVortex


    Search:

    Type: Posts; User: silvermachine

    Page 1 of 2 1 2

    Search: Search took 0.02 seconds.

    1. That mileage is really low for a car of that age....

      That mileage is really low for a car of that age. What happened?
    2. They should really have made that more obvious....

      They should really have made that more obvious. Thanks for pointing it out.
    3. What leads you to believe that?

      What leads you to believe that?
    4. Replies
      10
      Views
      965

      Nah. Maybe if it had some crazy number like a...

      Nah. Maybe if it had some crazy number like a million
    5. Replies
      8
      Views
      454

      This is normal behavior

      This is normal behavior
    6. I'd try to find some cheaper rims or put that...

      I'd try to find some cheaper rims or put that into the budget at a later time when you have lots of money saved up. OEM rims are expensive yo.
    7. Replies
      1
      Views
      266

      Stiff ignition barrel

      After 8 years, my key mechanism is starting to get stiff and stick sometimes on hot days. Any way to grease it so it feels like new again?
    8. Replies
      5
      Views
      435

      ^ yeah, use a scanner. Anyway, the lights...

      ^
      yeah, use a scanner.

      Anyway, the lights will probably eventually turn off after the ECU has adjusted itself to the correct full voltage of a fresh battery. Or use the scan tools to clear the...
    9. Replies
      8
      Views
      763

      Hah. Not even once. The new Gen Jettas though......

      Hah. Not even once. The new Gen Jettas though... I've already seen tons of those.
    10. these dang batteries only last 4 years at a time....

      these dang batteries only last 4 years at a time. No problem btw.
    11. Replies
      7
      Views
      650

      Those warning bulbs usually come when you have...

      Those warning bulbs usually come when you have the wrong resistance bulb / wrong model year. This just recently happened to me and the only way I was able to fix it was by replacing the bulbs with a...
    12. you should probably replace your battery or call...

      you should probably replace your battery or call the dealer.
    13. Replies
      8
      Views
      763

      everyone always says they want a wagon but then...

      everyone always says they want a wagon but then no one ends up buying one. Literally every time a new VW comes out in America we have people like that.
    14. Replies
      27
      Views
      1,687

      yes, Wider wheels will help with 3.6 traction...

      yes, Wider wheels will help with 3.6 traction issues. You should definitely be using a width of at least 235. And don't buy cheap **** either.
    15. Replies
      27
      Views
      1,687

      The 2.5 actually has some great intake valves as...

      The 2.5 actually has some great intake valves as stock. I'd mess with intake and ECU parameters
    16. Replies
      27
      Views
      1,687

      Mine has it too but I heard some tuning companies...

      Mine has it too but I heard some tuning companies have a workaround for that issue.
    17. Replies
      27
      Views
      1,687

      The 2.5 is not that slow. Just use it in manual...

      The 2.5 is not that slow. Just use it in manual and launch from 1st gear. It'll shoot out from under you.

      Anyway, yeah, the 3.6 is pretty fuggin fast. Especially with a DSG. But a bit more...
    18. Replies
      2
      Views
      386

      6 speed auto

      6 speed auto
    19. Replies
      3
      Views
      387

      Its not hard to do at all. Are your brakes making...

      Its not hard to do at all. Are your brakes making a noise? When was the last time they got changed? You don't always need to replace rotor. You need to take off the wheel and check the actual...
    20. If you wanna see the maintenance schedule look up...

      If you wanna see the maintenance schedule look up an image of "vw passat b7 maintendance schedule" to find out what you need to do at what mileage.
    Results 1 to 20 of 36
    Page 1 of 2 1 2
    vwvortex.com is an independent Volkswagen enthusiast website owned and operated by VerticalScope Inc. Content on vwvortex.com is generated by its users. vwvortex.com is not in any way affiliated with Volkswagen AG.